2 Aralık 2008 Salı

Programcılığa yeni başlayanlara: Small Basic

Microsoft, bilgisayarda yeni programlama öğrenmek isteyenler için Small Basic adlı hoş tasarımlı bir program üretmiş. Dil olarak BASIC kullanılıyor ama GW-BASIC QBASIC gibi değil.

Program hakkında bilgi ve örnek kodlara buradaki PDF dosyadan erişebilirsiniz.
Web sitesi, Sık sorulan sorular, Blog sitesi, Forum


40'lı yaşlar civarında ve bilgisayara meraklıysanız, benim gibi, 85-90'lı yıllarda bir Commodore ya da Atari gibi daha çok oyun oynanan bir bilgisayarınız olmuş olabilir. Benim ilk bilgisayarım da Commodore 64'dü.

Hevesle Commodore 64'ü alıp televizyona bağlayıp bazı kısıtlı kaynaklardan oyunlar edinip bol bol oynadım.

Oyunlardan sıkılmaya başlayınca her ay takip ettiğim commodore dergisi ekindeki basic kaynak kodlara merak sardım. Önceleri onları olduğu gibi yazıp çalıştırdım. Bir kitap alıp basic'i biraz öğrenince kendime göre basit de olsa birşeyler yapmaya başladım

Hiç yorum yok:

ziyaretçi sayaçı